zondag 19 mei 2019

Wat ruik ik? Wat voel ik? Wat proef ik? Wat hoor ik?

Ruiken, voelen, horen, proeven, ...we doen het allemaal met onze zintuigen. 

Wij beleefden in onze klas heel wat plezier tijdens onze proefjes. 
  

Blinddoeken waren er in alle soorten, vormen, kleuren...

 



De gezichten spraken soms voor zich...
 

Ditte maakte een prachtige voeldoos.



 Soms moesten we dadelijk drinken na een smaakproefje...




Opdracht i.v.m. de geluiden : schud met de 10 potjes. 
Kan je de telkens twee geluiden die bij elkaar passen samen plaatsen?
Schudden maar! 





  

Kan je zout ruiken? Volgens de kinderen wie een goed ontwikkeld reukorgaan heeft wel!









Seppe, hoe kom je erbij om een aardappel te laten verrotten om die dan te laten ruiken?
Oh juf,  je laat die gewoon een aantal dagen buiten liggen en dan ruikt die zo...
( antwoordt een Seppe vol binnenpret ☺☺)
Hopelijk dacht hij er in het weekend aan om de aardappel uit zijn boekentas te halen ☺!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten